ערוך תוכן

יש בעלי בתים רבים שזוכרים את הזמנים בהם סמל הסטטוס של המטבח היה מכשיר גז ענק של  שישה מבערים או מקרר קטן. אבל סגנונות עיצוב הפנים של היום משפרים מטבחים ומייחדים אותם מאחרים. היום, מטבח מודרני עם אי נחשב למוצר חובה, בזכות תשומת הלב לעיצוב המרשים של הבית. זו התכונה העיצובית מספר אחת שבעלי בתים מבקשים במטבח.

זהו סגנון עיצוב פנים אופנתי, למרות שאינו חדשני. איים למטבחים המודרניים התפתחו למגע אסתטי ולמרחב לאיסוף, ולא לאזור המוקדש אך ורק למשימות מטבח כמו חיתוך והכנה. איי מטבח יכולים להיות מקומות איסוף עבור המשפחה לארוחת בוקר או מקום בילוי לקוקטיילים בזמן אירוח. זה גם אזור השיחה העיקרי שבו כולם מתאספים בזמן הבישול.

כשמוסיפים לשימושים הנפוצים של מטבח מודרני עם אי גם מקום עיקרי לילדים להכנת שיעורי בית, מקום לאריזת מתנות ומקום התנועה העיקרי בבית, מבינים את חשיבות תכנון המטבח עם אי מעוצב.

שיקול הגודל

הגודל צריך להתבסס בחלקו על מידות החדר כך שהאי יהיה פרופורציונלי לחלל. אופן השימוש בו אמור להשפיע גם על גודלו. מבחינה ויזואלית, צריך להיות מספיק מקום פתוח גם בחדר. שטח פתוח וזרימה חשובים יותר מאשר ארון אחד נוסף לאחסון.

נניח ששטח המטבח אינו גדול מספיק. במקרה כזה, אלטרנטיבה עשויה להיות חצי אי, שפעם היה פופולרי ועדיין נחשב גם היום לאפשרות מעשית.

הצורך בעיצוב מטבח מודרני עם אי הוביל היום ליצירת איים גדולים יותר, בהתאמה למטבחים גדולים

מטבחים רבים מתפקדים כיום כחלק ממתווה פתוח וגשר בין אזורי העבודה ואזורי הבילוי. אי מטבח ארוך ורחב מוסיף גם מקומות אחסון רבים. איים גדולים יותר יכולים להתאים גם ליותר מקומות ישיבה, מכיוון שבמשפחות רבות, בני הבית מתאספים סביב אי המטבח בתדירות גבוהה.

כך שבניגוד לעבר תכנון מטבח מודרני עם אי מניב היום יתרונות של מקום שהוא הרבה מעבר לתחנת עבודה נוחה. האי מציע לבעלי הבית כל מיני אפשרויות, סגנונות ושימושים חדשים, כל עוד הוא מעוצב בצורה פונקציונלית.

Facebook
Twitter
LinkedIn

כל הזכויות שמורות לוויקאנד מרקטס