ערוך תוכן

ווילונות ותריסים מפרידים בין פנים חלל הבית או המשרד לעולם שבחוץ. אבק ולכלוך  נתפסים בקלות על פני, בקפלי ושולי הווילון או התריס. בגלל נפח החומר העצום בו משתמשים בווילונות, לנקות אותם זו משימה מפרכת.

שיטות ניקוי לסוגי בדים שונים מאת מומחה לניקיון וילונות

השיטה בה משתמשים לניקוי הווילון צריכה להיות תלויה ב סוג ועמידות הבד. חומרים מורכבים וכבדים כגון קטיפה דורשים ניקוי שונה לחלוטין מאשר בדי ווילון קלים כמו ג'ינגהם או צ'ינץ.

שטיפת ידיים

שטיפת ווילונות ביד היא תהליך ארוך ומתיש. זה בדרך כלל נחוץ רק בבדים עדינים. ניתן לקבוע אם הווילונות שלכם דורשים טיפול מיוחד על ידי קריאת הוראות הכביסה של היצרן על התווית. אם מומלץ לכבס ביד, יש להסיר את כל הווים והאביזרים שעל הווילון. ביחרו חומר ניקוי כביסה עדין ללא חומר הלבנה ובידקו אותו על שטח קטן של הבד. לאחר שווידאתם כי חומר הניקוי לא פוגע בבד, אפשרו לחומר להתמוסס במים חמים ואז הכניסו את הווילונות. סיחטו ודיחסו את הבד בעדינות, שיטפו היטב ואז ייבשו את הווילונות במייבש או תלו אותם באזור נקי וללא רוח.
Nikuyvilonot

שימוש במכונת כביסה

מכונות כביסה מתאימות לרוב בדי הווילון המודרניים, כולל כותנה וטקסטיל ארוג. ניתן לכבס ווילונות באורכים נורמליים, ועדיף להשתמש במכונות כביסה תעשייתיות לכמויות גדולות של בד.

ביחרו מחזור שטיפה עדין של מים קרים והשתמשו בחומר ניקוי קל. אם הבד מלוכלך מאוד, יתכן שיהיה כדאי להשתמש במים חמים – אך הקפידו לבדוק תחילה את התווית או שהבד עלול להתכווץ או לדעוך. אם הווילונות בצבע כהה, שיקלו להשתמש בתכשיר ניקוי בצבע כהה שיתן את התוצאות הטובות ביותר. ייבשו את הווילונות במייבש כביסה על חום נמוך עד לייבוש חלקי ואז תלו אותם מחדש. משקל הווילונות יחליק את הקמטים.

ניקוי יבש

ניקוי יבש היא טכניקה שכדאי להשאיר למומחים לניקוי ווילונות. זה בדרך כלל כולל הסרת כתמים וניקוי יבש עם ממיסים כימיים המכונים פרקלוראתילן, או פרקס. הם מאדים את הקמטים והווילון חוזר להיות במצב חדש.

Facebook
Twitter
LinkedIn

כל הזכויות שמורות לוויקאנד מרקטס